Een chaotische maar leuke week!

Deze week was voor mijn gevoel een beetje chaotisch. Dat heeft vooral te maken met mijn agenda, op dinsdag was er een nationale Australische feestdag en vrijdag had ik vrij genomen omdat ik dit weekend in Byron Bay ben! Daarnaast was mijn stagebegeleider Peter sinds woensdag ook nog eens in Melbourne voor een briefing van de aankomende Olympische spelen, dus ik liep op deze dagen met andere collega’s mee. Ondanks deze chaotische week, was het wel een hele leuke week! Maandag had ik een nieuw record met patiënten, aangezien alle patiënten van Pete zoveel mogelijk op deze dag gepland moesten worden vanwege zijn afwezigheid in de rest van de week. De dag vloog overigens voorbij, waarschijnlijk omdat we het zo ontzettend druk hadden. Dinsdag was het dus Anzac Day, de 4 mei van Australië. Hier vinden de herdenkingen vooral in de ochtend plaats, en de eerste was om 05:15. We waren dus lekker vroeg op, om 4 uur stond ik al naast mijn bed, en het was ontzettend druk bij de herdenking. Ik vond overigens dat de herdenking goed georganiseerd was, je stond niet onnodig lang te wachten en de verhalen die verteld werden waren relevant en totaal niet langdradig. Na de herdenking gingen we naar Mount Cooroora. Mount Cooroora is een van de bekendste bergen hier in de buurt en is 446m hoog. Het is echt een klim hike. Op een gegeven moment is het behoorlijk steil en glad, dus je moet je goed concentreren om niet onderuit te gaan. Elk jaar wordt er een hardloop wedstrijd gehouden, en ik vind het nog steeds wonderbaarlijk dat er geen doden vallen bij die wedstrijd, aangezien het me levensgevaarlijk lijkt om deze berg rennend af te dalen. Blijkbaar zijn er dus mensen die dat kunnen, maar ik moet er niet aan denken!

Het uitzicht op Mount        Cooroora ->

<- Één van de steile paden van Mount Cooroora.

Na het beklimmen van deze prachtige berg hadden we wel een goed ontbijtje verdiend. Onze Australische ouders waren goed voorbereid en hadden een koelbox ingepakt met brood, eieren, bacon, sap en wat andere ontbijt spullen en vervolgens zijn we naar de rivier gereden, waar openbare barbecue’s zijn. Er zijn overigens heel veel van dit soort openbare barbecue’s in Australië. Binnen no-time stonden er heerlijke broodjes met bacon en gebakken ei op tafel en die hebben we opgegeten met een mooi uitzicht op de rivier! Eigenlijk voelde het meer als een Amerikaans ontbijt dan een Australisch ontbijt, maar gelukkig hadden we die ochtend onze workout al gehad.

Onze BBQ sessie met rivier view! ->

Aan het einde van de week vertrok ik dan eindelijk naar Byron Bay! Na een busrit van 7 uur kwam ik aan, en helaas regende het. Het was ook al donker, dus het was niet de ideale eerste impressie, maar het was alsnog erg gaaf! Ik verblijf in een hostel aan het strand en het was erg druk de avond dat ik aankwam, ik denk vooral doordat het regende. Ondanks de regen ben ik er gelijk toch even op uit gegaan, en Byron Bay heeft een hele hoop leuke barretjes en een bruisend uitgaansleven! Bij het hostel werd dit ook al gauw duidelijk, want bij het inchecken werd ik overladen met informatie over waar de goedkoopste drankjes waren en welke bands er die avond speelden. De volgende dag was het gelukkig weer prachtig weer en kon ik Byron Bay eindelijk in het licht bewonderen. Ik besloot om om 05:30 op te staan en de zonsopgang te gaan bekijken, aangezien deze het eerste in Byron Bay opkomt in Australië. Vervolgens ben ik de Lighthouse walk gaan doen, en deze wandeling was prachtig om te doen! Een heleboel mooie uitzichten onderweg en je kon ook dolfijnen zien zwemmen in de verte!

<- De beroemde vuurtoren!

<- Één van de prachtige uitzichten die Byron Bay te bieden heeft.

Naast op het strand liggen, het bezoeken van de leuke bars en gezelligheid in het hostel, heb ik in Byron ook een kayak tour gedaan met Dolfijnen! Het was een onwijs leuke (en intensieve; goed voor de armspieren!) tocht en we hebben een hele hoop dolfijnen gezien! Ze kwamen ook best wel dichtbij! Helaas heb ik geen camera die tegen water kan, maar het was echt prachtig! Op de terugweg zag ik ook nog een schildpad onder onze kano door zwemmen!
Verder staat Byron Bay ook bekend om zijn vele winkeltjes met ‘organic’ eten en smoothies, dus uiteraard moest er ook een smoothie geproefd worden!